Thursday 15 November 2012

KeNa DAH rUam SUSU



Sejak aku nak abis pantang nie,Arissa kena lak ruam susu kt pipi. Aduhai kesian muka anak mama nie,pipi jd kasar,merah~merah.. Dah pipi arissa x selembut kapas...(cehh aku yg lebih2 kata lak)


Tak nampak sangat..Ambil gambar nie dh tgh mlm..
Nampak x pipi saya yg bulat nie menjadi kasar....
Punca jadi mcm nie sbb susu terkena pada pipi pas2 mama x lap.. Sori ya sayang.
Aku sebagai mama x kan nak biar je. Kena la cari ubat untuk menghilangkan ruam susu..Tapikan dalam box ijau(ada minyak angin,bedak mini dll yg sesuai utk bayi) ada NAPPY RASH CREAM~PUREEN. Boleh ke guna??
Box yg setia..dibawa kemana sahaja...
Cream nie sentiasa juga dlm box...
 Aku search ubat@cream yg sesuai untuk kulit baby Cream wane pink,dr Pureen... Rupanya boleh diguna cream pureen nie,bukan saje untuk ruam lampin malah untuk ruam susu pun boleh...Uhhh nasib baik boleh setiap 3kali sehari aku sapukan...1st aku lap dgn kain bersih serta air bersih. Biarkan kering dulu.2nd sapukan nipis kt pipi baby arissa. Harap-harap pipi arissa jadi lembut.no kasar-kasar... So untuk kepastian lagi, aku rujuk pamplet tentang cream nie..Macam ner aku dapat, dalam hamper arissa...


Published with Blogger-droid v2.0.8

1 comment:

  1. Rasa takut nak apply kat muka baby. Dekat belakang tu tulis terang2 tak boleh kena mata (avoid contact with eyes). Rasanya tak apa ke, sebab bayi suka amik tangan garu2 muka pastu jilat. kadang2 garu mata.

    ReplyDelete