Friday 8 March 2013

Akhirnya DAPAT JUGA DuoBreastpump

Terima Kasih En.Pi (suami aku) sudi luluskan budjet utk bagi aku beli Rumble Tuff Duo Breast Pump... Muaaahhh (mood happy)...
  
 
 Sebelum nie dah lama aku buat survey jenis-jenis breastpump duo yang ada dipasaran Malaysia nie... Dari yang mahal sehingga la yang murah, semua bergantung pada budjet masing-masing....
Alhamudillah akhirnya aku dapat dapat apa yang aku nak.. Double pumping, blh pakai eletrik serta bateri,manual pun blh...pas2 harga murah dari kedai/online yang lain...So pilihannya kami pergi ke kedai kidsmodehouse terletak di sek.8 Bangi.. Senang je la nak cari bagi yang tahu area sana ok la... Ala sapa yang nak beli tue tahu kat mana kedai boleh call kak haniza nnt dia bagi tahu landmark kedainya..Beliau pun seorang yg friendly.. Kat kedai kak Haniza tunjuk cara pemasangan serta penggunaan breastpump ini.. Sori la kawan :) aku terlupa nak amek gambar bersama owner (kak haniza) & gambar kedai.. xcited nak beli pas2 dengan control anak2 aku... Anak ke-2 nie la baru aku merasa jenis double pump..

 Seperti gambar di atas, sebelum nie pun aku pakai pump pureen banyak berjasa kpd aku... Kemana saja aku bawa je selama 2tahun lebih... Sekarang masih guna juga...

Pada mulanya aku nak beli 2nd hand breastpump.. Ala beza baru dgn lama pun dlm 60 80 hingget je.. Alang-alang dapat baru waranty lama la sikit...Tapi bab pasal penggunaan 2nd hand breast pump nie ada review mengatakan tak berapa bagus dr segi kesihatan.. Aku baca dari  http://sweetstory.yuitsumuni.com/  Nnt korang tengok la sendiri...

Ok sampai disini cerita aku dapat breastpump...


UPDATE...TERKINI....!!!
RUMBLE TUFF DUO ELECTRIC BREAST PUMP
GP SALE FROM 19/3/13 - 7/4/13
RM 359 (RETAIL: RM 449)
ADDITIONAL 2% DISCOUNT FOR KIDSMODHOUSE MEMBER
RECOMMENDED BY KIDSMODEHOUSE CUSTOMER


Nanti masa korang yang nak beli RUMBLER TUFF Duo cakap dgn kak haniza(owner), SHIKIN @ pikinfamily yg recommand..
nnt korang dpt harga RM351.82...
DAH ABIS
 

8 comments:

  1. Sis,salamm...kat mane lokasinye

    ReplyDelete
  2. Yup...
    Nak ke kedai kakak tue..
    Lebih senang exit h/way kajang.pas2 ke bangi..Namapak PKNS,MacD sebelah kanan.Terus je.. Deretan kedai baru diseblah KIRI..Masuk simpang kiri. Kat situ ada 2blok deretan kedai baru..Kedai Kidsmodehouse di atas kedai nama IJTIHAD

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. wahhh wahhh bagus-bagus...teruskan menyusu badan

    ReplyDelete
    Replies
    1. ape pun thanxs a lot .. da try n sgt2 best .. 5 mnit da dpt 3oz.. utk starting oke la 3oz.. hu2..

      Delete
  5. sis.. thanxs for the info.. act mmg tgah crik pump yg ssuai n rmai rekmen yg ni.. so,, sbb kan da bace blog ni,, sy dpt dscount utk pump ni.. thanxs a lot.. so now.. drive fr seremban to bangi... hu2.. tqvm..

    ReplyDelete
  6. As slm sy berminat nat beli rt..diskaun masih valid lg ke..

    ReplyDelete
  7. As slm .... harga rm351.82 ni masih valid lg ke..

    ReplyDelete