Sunday 10 March 2013

Ubat UNTUK BAYI 5bulan

Setelah perhatikan gambar kat atas tue. Agak-agak sesuai ke utk ubat-ubat {demam,batuk,selsema,tahan muntah,antibiotik, utk msk punggung} utk bayi 5bulan..??¿¿
Baby Arissa demam,batuk,selsema hasil dr jangkit berjangkit di umah pengasuh.Biasa la kot,adat.. Sabtu ptg,aku bw la ke klinik yg bukan pilihanku. sebabnya pilihan aku semua ari sabtu sampai kul 12tgh,ahad doktor pun cuti. So nak tunggu isnin mcam lambat pulak,pegi la dgn rela ati..Ambil ubat yg penting jela dulukan.Pendaftaran,jumpa doktor,dengar penjelasan doktor pun aku dah was was.iyala nak ckp pun mcm nak taknak..tunggu ubat,NAH amek pelbagai ubat "kak ni utk anak,ubat demam,batuk, tahan muntah,ubat msk punggung,&antibiotik" wahhh byk betul aku kena bg pada arissa..aku pun terangkan kat hubby aku.hubby aku pun terkejut. Siap cakap,biasa tue doktor nak claim lebih pd company panel, nak untung lebih bg ubat mcm-mcm walaupun untuk usia 5bulan. X patut betul la :'( sampai je umah,ubat tue aku letak tempat lain, xpayah bg la kt arissa..kesian bayi kecik lagi dh bagi byk ubat.

p/s : kepada doktor kalo nak bagi ubat,pikir2  la utk bayi nie,jgn la sesuka hati nak bagi je.

Published with Blogger-droid v2.0.8

No comments:

Post a Comment