Wednesday 28 September 2016

BIBIK OH BIBIK....

Nie citer pasal bibiku... bibik kpd 3damia... wpun aku citer pd masa sekarang, bibik dah selamat sampai kg bln 7 ari tue... setelah keje 2 thn dgn aku...
Alasannya x nak sambung, sbb mau jaga anak buahnya dan cucu di kampung....

Tidak semua bibik jahat.. Insyallah ada yang baik.. Aku - Alhamdullilah kali-2 nie pun sgt bagus dari yang 1st...
Tiba-tiba lak teringat kat bibik... Iyala banyak berjasa, jd kwn dirumah dgn aku sementara suami aku out station je......
Anak aku Arissa & Zara mmg rapat dgn bibik.. Damia tu bukan x rapat, damia dari pg sampai ke ptg di sekolah kurang sikit dgn bibik... bibik lak kena dgr ckp damia.. kadang2 aku pun hangin juga dgn anak aku nie...
Bibik aku nie iya muka mmg x cantik, x suka senyum.. tp dia manusia biasa juga seperti kita.. tapi kerja di tiptop... berbaloi la suami aku byr dia RM900 bln-bln...

Bln 7 baru-baru nie, contract pun dh nak abis, dia ckp x nak sambung, nak duk kampung.. nak tumpu bidang agama lbh mendalam...
So aku lepaskan la... pada masa yg sama, bibik dah bgtau kat anak-anak aku (specially ZARA) yg dia nak balik kg... Zara tu mmg rapat sgt, iyala dari pantang sampai ke 2 thn lbh dgn bibik kadang-kadang tido pun dgn bibik...
Alhamdullilah anak-anak aku bibik tak de nie, x heran pun... bila aku tanya kt ZARA mana bibik, dia cakap "balik kg"

Ceh tiba-tiba aku teringat kat bibik.. rindu kot... hahahahaa...
Mudah-mudahan dia senang di kg halaman....

BIBIK MAKYA - SURABAYA (bahagian laut)
** nie gambar lama bln APRIL 2015**




No comments:

Post a Comment