Wednesday 22 February 2017

CHICKEN POX

SALAM

BULAN FEBUARI 2017 ADALAH MUSIM CHICKEN POX KEPADA ANAK-ANAK AKU..


Mulanya si adik (no.3), kena chicken pox.. Patutlah mood 2 hari sebelum kena tue, asal gerak bangun pagi nak pergi sekolah, mula la menangis-nangis kuat.... Mungkin badan dia dah rasa lenguh-lenguh, adik lak mungkin tak tahu nak luahkan (usianya 3thn 2bln), tu yang buat perangai..
Selepas 3 hari baru nampak, chicken pox dah naik kt pipi... Berkabung la 14 hari, bersilih ganti aku dgn housband menjaga anak.. Kadang-kadang aku bawa juga ke opis aku.. Alhamdullilah bos aku memahami jiwa seorang ibu....

Last week 15/02/2017 - Anak no.2 pula kena berjangkit, so kuarintin di rumah. Sehari 2hari permulaan aku jaga... Selepas itu hingga hari ini, adik aku (lepasan SPM) tolong jaga.. Terima Kasih adikku.... Sekarang dah kering chicken pox, so kena pergi balik klinik untuk keluarkan surat pengesahan chicken pox clear.. sekiranya  tiada surat tu jangan harap boleh school ya...

Oh ya, 2orang anak aku kena chicken pox aku bawa ke KLINIK PAKAR KANAK-KANAK DOKTOR TAN, DI KLANG... Memang terbaik service nya, ubat pun bagi sesuai untuk anak-anak aku malah chicken pox cepat kering... Janji mabapak nya rajin bagi ubat ikut masa yang ditetapkan...


No 105, Jalan Batu Tiga, Kawasan 16, Taman Bekerly Town Centre 41300 Klang Selangor, 41300
Bagi aku sendiri la, aku nampak je chicken pox, cepat-cepat bawa pergi klinik untuk dapatkan ubat..
Kesian weh budak-budak kena chicken pox.. Kita yang besar pun kena tak duk diam, semua x kena...
Lepas ini berjaga-jaga pulak sebab anak aku yang sulung belum kena lagi.... mudah-mudahan semuanya ok... Insyallah...


No comments:

Post a Comment