Friday 3 February 2012

NASI BERIANI-BGP

SALAM KAWAN-KAWAN....

Lepas abis meeting td kt Serdang,Selangor..Aku baru teringat Nasi Beriani yg famous kt area Serdang..Apa lagi aku terus ajak kwn aku pegi mkn.bab mkn asal sedap puas hati, mesti sanggup kan..
Uuuhhh mmg sedap nasi beriani,pelbagai lauk{ayam merah,ayam kuzi,daging kambing kuzi,gam kambing kg,daging lembu,daging rusa}.kadang~kadang ada harinya kita blh mkn nasi beriani daging kuda&daging burung unta..tapi harganya mesti rm50 sepinggan.apasalah jika teringin mkn,tambahan lak kakak2 yg megandung teringin nk mkn,dtg la kt sana.
 KAFE BERIANI GAM PUTRA-JAYA (asli bt.pahat)...
kedai nie bukanlah tepi lah tepi jln sgt..kena masuk dlm sket dari papan tanda tadi..barulah jumpa kedai nie.. means dari main road mmg xnampak kedai. memula aku tatau jln mana nak masuk kedai nie, so aku pancung jer tepi highway tu..nasib kete x byk..so bolehlah buat.. ala balik..ikut jln lama.. baru perasan.. patutnya aku kena ikut jln pi uniten bangi, then kat roundabout tu ambik kul 3 heading ke putrajaya... barulah jln yg betul.. hahahahaha...
Special air disini adalah air durian belanda. mmg sedap tapi manis giler.. buah durian belanda mmg byk gak diowang taruk so puas hatilah minum air nie. errrkkk.. aku da kenyang giler.. moh angkat punggung pi tempat lain plak.. hehehehe...

Signbord besar tepi jln utama dah nampak dah...Jalan yg dlm gambar nie, yg hala ke Hospital Serdang,Putrajaya..
Pilihan lauk-lauk yg ada...(ayam,daging,kambing,rusa)..SELF SERVICE ya..
ada acar buah yg dijual..seberkas kecil jer RM4...sebelahnya ambil kuah dalca..
Lauk yg kami pilih..(kambing kuzi & ayam masak merah)..kuantiti nasi sepinggan. masyaAllah... punyalah byk
Kambing Kuzi dah tinggal separuh..
Laluan nak ke restaurant..Jalan kecik..so jika ada kete selisih,kena beralah..

Published with Blogger-droid v1.7.4

No comments:

Post a Comment