Tuesday 18 September 2012

AKHIRNYA BERCERAI JUA :(

SEDIHKAN kalo disebut BERCERAI....Tapi nak buat macam ner memang lumrah manusia... Weeehh korang yg membaca nie jgn pikir bukan-bukan tau..Bukannya aku bercerai dgn suami aku la... Aku sebenar nya Bercerai Susu Badan dgn Damia pada usianya 1tahun 8bulan 6hari.. Aku ambil keputusan berhentikan susu badan kepadanya... Bukannya apa, pada usia Damia 1thn 8bulan, kandungan aku dah cecah 34minggu.. Semasa aku pregnant,susu aku dah berkurangan hanya sedikit je yg kuar tapi anak aku nie kalo aku blk keje tgh-tgh rehat nak menempek sebelum tido mula la mencari "nenen" nak memekap pas2 x puas susu mula la cari susu botol... Aku pun minta izin kpd suami aku utk berhentikan susu bdn kpd Damia..Suami ku terpulangla...aku pun pikir Damia dah besar dan boleh makan makan pejal...
So ambil la keputusan memberhentikan susu badan... Macam ner aku buat..??banyak petua & informasi aku baca dan dapat.. Aku cuma ambil asam jawa,bancuhkan sikit dan pekat pastu sampukan di puting dan disekeliling puting... Time Damia nak susu aku pun sua la..sekali isap uuuweekkkkk, nanak..nanak...(taknak,taknak...)bahasa Damia yg dah pandai bercakap....
Harini dah 3hari Damia x susu bdn dah dan x mencari...Tapi muka nya pada hari pertama mcm nie la...Muka boring x dapat...Kesian anak abah mama nie...
Dalam kete x dpt nenen..Terus tertido sendiri.....
Hari pertama di waktu malam x dapat juga.....
Macam nie gaya tido..Tapi nampak mcm frust je....
Doktor (friendly ttg BF) & pakar laktasi memberi kata positif "BOLEH TERUSKAN MENYUSU"..

No comments:

Post a Comment