Tuesday 18 September 2012

DUIT RAYA

TAHUN 2012

Hari Raya Aidilfitri utk 2012 pun dah abis...Duit raya Damia pun telah dikumpul-kumpul.. Terima Kasih sesiapa yg memberi $ raya kpd anak aku..Murah rezeki korang ;) tahun depan bagi lagi... lebih-lebih kan lagi....heheeehe :D
So ini la duit raya Damia yg aku perlu simpan... Sebelum nie $ raya tahun lepas, aku buka Akaun Amanah Saham Didik..Tapi nak topupnya bukan nya senang.."Kena tunggu dana kekosongan baru blh masuk kan duit.."itu la yg pihak kaunter ASB kt area opis aku cakap..









Kali ni kelayakan utk buka ASB akaun remaja seawal 6bulan keatas dah blh dah...Aku pun apa lagi tanpa lengah,baik aku masukkan cepat $ anak aku...Mcm biasa la mula-mula kita perlu sediakan setiap 1 salinan IC kita(terpulang la nak letak nama isteri @ suami) & salinan surat beranak anak kita...Dan akhirnya isi borang untuk buka akaun...Borang nak amek pastu nak buka akuan kat mana??? Boleh pergi & ambil di cawangan2 agen ASB spt (Maybank,Cimb,RHB)
Dah selesai isi borang,bagi duit simpan kat kaunter,akhir dah dpt buku simpan "TING...." Lepas ni rajin-rajin la menyimpan untuk masa depan....

No comments:

Post a Comment