Monday 15 October 2012

KuNiNG DAH X DE

Alhamdullilah,demam kuning Arissa setiap hari bacaan demam kuning makin menurun...  3kali temujanji dgn doktor kt Klinik Kesihatan Rawang,1st bacaan Bilirubin = 219umol/L 12.8mg pada 09.10.2012. 2nd bacaanbacaan Bilirubin = 209.8umol/L 12.3mg dan last sekali 11.1mg pd hari ni (15.10.2012).. YAHOOO.. x payah aku yg ditemani oleh anak ku,adik2 ku serta mama/baba ke klinik lagi...Kalo x seminggu 2kali dorang jd peneman aku...
Nie gambar keputusan bacaan demam kuning...
Biasalah kalo dah demam kuning,setiap kali datang utk check kuning,sememangnya nurse ambil darah kt tumit kaki baby yg halus tue...Masa anak 1st, x sampai hati aku nak tgk sampai air mata aku berlenang juga..hehehe, ibu muda.. Nie ada kedua muka aku relaks je....
Bilik 11,tempat ambil darah..Tunggu giliran
Dah ambil darah kita juga kena hantar ke bilik kumpul darah,tunggu lagi 30minit utk keputusan darah....
Haaa... bukan abis disitu sahaja..Dah dapat keputusan kena jumpa doktor..
Kesabaran diperlukan disini....
Apa petua utk hilang DEMAM KUNING ??
** Aku setiap 1jam @ 2jam aku bagi baby minum susu bdn.. Kalo baby tido aku kacau-kacau supaya baby jaga... Baby yg demam kuning nie mmg suka tido je...
** Jangan sesekali bagi air kosong(air masak) kat baby.. Kalo bg nnt risau bacaan kuning makin tinggi...
** Jangan bagi baby minum/titis buah anggur/sengkuang cina kt baby.. Kalo bg, baby yg x tahan dgn buah tue nnt sesak nafas @ ada alahan...

No comments:

Post a Comment