Saturday 5 January 2013

PeMandU TEKSI yang GILA


Pasal nila setitik, rosak semua susu~ AlKisah pemandu teksi.
Korang semua dah bacakan gambar diatas nie.. Ni pasal pemandu teksi yang terlebih berhemah dan berkhemah sangat..Hangin aku dapat msj (1.10pagi) macam nie..errrggghhhh :-! bukan aku je sorang hangin,suami aku,mama aku pun baca mesej ni sakit hati. Kalo ikutkan hati memang nak balas mesej dengan pemandu teksi yg gila nie.. Be profesional so tak payah layan sms pemandu teksi gila nie, nanti dengan kita nie termasuk gila dia. TAPI DALAM HATI GERAM JUGA
Kisahnya macam nie, pikinfamily dan adik aku akan pegi melancong. So dari kampung aku nak ke lcct,kami kena naik teksi tue pun dah terpaksa sebabnya mama baba aku keje.Kete Pikin ada cuma sayang nak tinggal kete lama-lama kt LLCT tue. Aku nie pun survey la perkhidmatan teksi yang ada.Calling~calling nombor teksi dari internet.untuk tanya lebih lanjut,elok je dorang terang kt aku..
Dan termasuk la nombor yang sms kat aku(dalam gambar tue).Aku dapat pun dari abang dia (office mate) so aku call direct adik dia.tanya la
AKU : "brp cas dr Rawang ke LLCT"
PEMANDU : "tak tahu harganya kami ikut meter je.."
AKU : "agak-agak lingkungan brp ya"
PEMANDU : "tak tahu,tak penah sampai ke rawang pun.."
AKU : "ok la encik,saya berbincang dgn suami saya dulu. KALO JADI 1/2jam saya call encik.Assalammualaikum "
KESIMPULAN DARI MESEJ PEMANDU TEKSI TD
Macam nie ke sikap pemandu teksi yang membawa imej (TR1MA) kpd pelancong.
Aku nie sebagai isteri,mesti la tanya pendapat suami dulu.Dan aku bukannya pergi berdua je.Kena tunggu keputasan adik aku juga.
Pas2 sound aku lak pasal mampu x mampu lak. Heeeyyy pemandu teksi tue, kalo aku sekuarga x mampu takkan kami dah buat persiapan semuanya..
Mestilah aku sebagai akauntan perlu buat perbandingan dan kiraan dulu. Dari segi ko cakap pun "saya tak tahu". Aik semuanya x tahu..
Dan ada la ayat dia "tak harap pun dari duit engko cuma nak tolong kwn abg saya"... la sampai ke situ lak dia aku macam tue. gila la orang mcm nie. aku pun tak menagih simpati & tak minta % ke apa kt abg ko utk dpt kan teksi,pemandu mcm ko.. Ingatkan nak tolong sesama umat tapi macam nie lak jadinya.
Sabar je la ;) Allah Maha Mengatahui. Salam.
** 2.30pg**
Published with Blogger-droid v2.0.8

No comments:

Post a Comment