Saturday 19 January 2013

Tsunami Melanda LAGI!!!!

kami sekuarga & mamababa serta adik-adik aku(4orang-shima, shira,aizat, shila) join sekali bercuti di  chalet,jenis papan berhampiran pantai...setelah check in ajak 1semua pegi makan tengahari..aku tak pasti kami makan kat mana dan oder apa.yang aku ingat makan atas bot.yang makan pun kami sekuarga,mamababa aku.lain-lain adik aku sibuk nak mandi laut..tengah kami makan,tiba-tiba rasa laut bergelora sgt...Pemandu bot kata tsunami datang lagi,kita perlu selamatkan diri.Bot yang kami naik tue canggih,boleh jln atas air dan atas jln raya pun boleh.Pemandu tue membawa kami ke tempat tinggi. alamak adik2 aku yg main/mandi kt pantai macam nie.. Kami semua susah hati..Tambahan lagi hati seorang ibu(mama) lagi la susah hati..so mama volonteer,mencari anak2 yang lain.. Kami yang tinggal dalam bot lagi la susah hati.. Call hotel/resort yg kami menginap tue,nasi baik jawab boleh jawab fon.pihak hotel mengatakan keadaan disana kucar kacir,keadaan ramai orang yang panik.tiba2 talian terputus:( uuuuhhhhh.. Pikiran aku tak menentu terpikir adik2 serta mama aku selamat ke tak.Susah hati la sangat masa nie.. Hatiku berkata perlu tabah redha apa yg terjadi.. Apabila keaadaan tsunami telah redha,kami yg dalam 1 bot tadi pergi di tempat kejadian untuk mencari kaum kuarga.Keadaannya masha Allah. Tengah cari terjumpa adik2 aku(shima,shirah).Mereka mencari adik(shila) & mama.Manakala aizat dah jumpa,pengsan tapi sekarang dah sedar dah..Tiba adik aku(shima) datang kat kami,adik(shila) dan mama TAK DAPAT NAK DISELAMATKAN. Ya Allah!!! Ko tarik sekali 2 dalam kuarga kami.Apa lagi  titisan air mata berjurai-jurai membasahi muka kami..
TIBA-TIBA, aku terasa ada orang memegang tangan aku supaya tenang.Dan cakap nak cucu, nak cucu,mama cucu, damia yang mengejutkan aku dari tido..La aku bermimpi rupanya..walaupun aku bermimpi,pipi aku basah dengan air mata..uuuuhhh main tido td membuat aku menangis lagi dan capai nset terus call mama aku. tp masa aku call tue aku dah nangis dah.dalam keadaan relax je tadi,cewahhh.
Nie la aku dapat kongsi cite ku yg dalam mimipi ari nie 19/01/2013. aku nak buat keje rumah,siap2 kan breakfast utk suami dan anak2.bye kita jumpa lagi ya

Published with Blogger-droid v2.0.8

No comments:

Post a Comment